Van der Biesen Reisburo's

045 532 22 33

 


Op deze pagina wordt er een uitleg gegeven over het boeken van een vakantie, de betaling, de tickets, belangrijke zaken tijdens de vakantie maar ook minder leuke aangelegenheden zoals het annuleren van een vakantie en klachten.

UW VAKANTIE BOEKEN

Nadat u samen met één van onze reisadviseurs uw vakantie heeft uitgezocht, zal deze voor u worden ingeboekt bij de desbetreffende reisorganisator. De reis- en annuleringsverzekering worden eventueel ook voor u afgesloten. Houdt u er rekening mee dat er bij iedere boeking € 44,60 reserveringskosten berekend worden.

U ontvangt een reisovereenkomst die tevens als polis geldt voor de verzekeringen. U hoeft deze niet persé mee te nemen op vakantie, want u krijgt bij de tickets een poliskaartje. Bij iedere boeking dient er een aanbetaling gedaan te worden. Deze kan contant of per PIN geschieden. Deze aanbetaling is, afhankelijk van de soort reis, tussen de 10 en 30 %. Tevens dient de annuleringsverzekering ook bij boeking betaald te worden, aangezien deze ook meteen ingaat.

Vaak kunnen wij u een optie verstrekken, waardoor u enkele dagen bedenktijd kunt krijgen over de reis. Lijndiensten dienen altijd volledig betaald te worden bij boeking. Alleen een aanbetaling is hier helaas niet mogelijk.

DE RESTANTBETALING

Het restantbedrag van uw reis dient, met uitzondering van lijndiensten, zes weken vóór vertrek bij ons binnen te zijn. Deze datum staat onderaan op uw boekingsformulier vermeld. De betaling kunt u overmaken of bij ons op kantoor contant of per PIN voldoen.

DE TICKETS

Ongeveer 10 dagen voor vertrek komen bij ons uw reisbescheiden cq. tickets binnen. Deze worden eerst door ons goed gecontroleerd. Vervolgens wordt u door ons gebeld. De spullen kunnen dan bij ons op kantoor worden afgehaald. Bent u verhinderd of is het voor u moeilijk ze te komen halen ? Geen probleem. Wij bezorgen ze graag bij u thuis.

TIJDENS UW VAKANTIE

Uiteraard is het de bedoeling dat u volop zult genieten van uw welverdiende vakantie. Er kunnen echter altijd dingetjes zijn die u misschien liever anders zou willen zien. De gouden stelregel is: problemen zijn er om opgelost te worden ! Schroom niet om de hulp van uw host(ess) in te schakelen. In vele gevallen kan deze persoon u goed helpen. Mocht u er om welke reden dan ook met hem of haar niet uitkomen, kunt u ons altijd bellen. Buiten kantooruren kunt u voor niet zo'n dringende zaakjes op een antwoordapparaat uw boodschap kwijt. Voor dringende zaken zult u een noodtelefoonnummer doorkrijgen dat u kunt bellen. Wij bieden u dus een 24 uur service waardoor er altijd iemand u te woord kan staan.

Enkele belangrijke zaken m.b.t. uw reis- en annuleringsverzekering:

-
Doet zich een noodgeval voor wat betrekking heeft op de reis- of annuleringsverzekering neem dan ALTIJD contact op met S.O.S. International. Bij uw reisbescheiden zit altijd een klein kaartje met hun telefoonnummer en ook úw polisnummer.

- Moet u op vakantie medicijnen kopen, bewaar dan alle bonnetjes en lever deze bij ons in. Er wordt dan een claim gestuurd naar de verzekering.

- Wordt u het slachtoffer van een diefstal of inbraak doe ALTIJD aangifte bij de politie. Dit is nodig voor de reisverzekering. Mocht u om wat voor reden dan ook plaatselijk geen aangifte kunnen doen, doe dat dan meteen bij aankomst in Nederland.

- Blijkt bij aankomst op de luchthaven uw bagage beschadigd te zijn, vraag dan ALTIJD het zogenaamde P.I.R. rapport op de luchthaven. Ook deze is noodzakelijk voor de afhandeling met de verzekering.

NA TERUGKOMST

Als u weer terug bent van vakantie, zult u meestal door ons gebeld of gemaild worden, om te informeren of tijdens uw vakantie alles naar wens is geweest. Tevens kunnen we zo ook een goed beeld  krijgen over de kwaliteit van de diverse reizen en vooral hotels en appartementen. Op deze manier kunnen we een volgende klant nóg beter inlichten. Natuurlijk bent u ook altijd van harte welkom op onze zaak om uw vakantie bevindingen persoonlijk aan ons door te geven.

KLACHTEN

Helaas kan het wel eens voorkomen dat er tijdens uw vakantie dingetjes niet goed zijn verlopen en niet naar wens zijn opgelost. Uiteraard staan wij altijd open om klachten aan te horen en deze door te sturen naar de desbetreffende reisorganisatie. De stelregel is dat er altijd een schrijven van de klant mee dient te worden gestuurd inclusief een eventueel klachtenrapport van de host(ess). Vraag hier dus altijd naar ! De afhandeling van een klacht duurt gemiddeld zo'n 6 tot 8 weken.

ANNULERINGEN

Natuurlijk hopen we dat u er nooit mee te maken zult krijgen, maar helaas is niet iedereen gevrijwaard van annuleringen. Mocht u een reis moeten annuleren kom dan zo snel mogelijk naar het reisbureau, in ieder geval binnen 3 dagen nadat u weet dat u moet annuleren. Neem eventuele bewijsstukken mee en uw polis ( dit is uw reisovereenkomst ). In de ANVR reisvoorwaarden, artikel 9, kunt u de annuleringskosten terug vinden. Deze kosten worden, indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten hierop geclaimd. Als de verzekeringsmaatschappij de kosten dekt, krijgt u deze vergoed.